ddd warszawa sideris

Jakość i estetyka w firmie – Nowy wymiar usług DDD

Jakość i estetyka w firmie ma kluczowe znaczenie. Badania dowodzą, że człowiek postrzega świat w 83% przy pomocy wzroku.

W ciągu pierwszych sekund, kiedy poznajemy nowego człowieka lub wchodzimy do nowego otoczenia, oceniamy właśnie po wyglądzie. Wtedy też zapada decyzja, czy nam się ktoś lub dane miejsce podoba.

 

Zajmijmy się wyglądem miejsca. Zagadnienie to możemy rozpatrywać z dwóch stron. Pierwsza rzecz, to jak dane miejsce jest odbierane przez gości lub klientów. Druga sprawa, dotyczy postrzegania tego miejsca przez pracowników tam zatrudnionych.

Estetyczny wygląd biura, hotelu, czy restauracji może zachęcić lub zniechęcić nowych gości czy klientów. Niedopuszczalne jest stosowanie nieestetycznych środków owadobójczych. Lampy owadobójcze i karmniki deratyzacyjne muszą się komponować z ogólnym wystrojem lokalu.

Na pełne zadowolenie gości, w 83% wpływają bodźce wizualne, wystrój, widoczne urządzenia, sposób podania dania. Pozostałe 11% to bodźce słuchowe, 3,5% węch, 1,5% dotyk i jedynie 1% smak.

Jeżeli szef kuchni dba o wygląd podawanych posiłków, podobnie należy zadbać o wystrój sali. Nie tylko chodzi tu o świeże kwiaty, starte kurze, ale także o dobór estetycznych urządzeń, takich jak wspomniane wcześniej karmniki deratyzacyjne i lampy owadobójcze. Pamiętać także należy o tym, że nawet najładniejsza rzecz, pozostawiona zaniedbana niszczeje. Nasi pracownicy przeprowadzając kontrole, sprawdzają urządzenia nie tylko pod względem ich sprawności, ale także ich stanu wizualnego.

Estetyczny wygląd miejsca pracy, pozytywnie wpływa na jakość wykonywanych zadań przez pracowników.

Nie tylko zwiększa komfort pracowników, ale także zapewnienia maksimum bezpieczeństwa. To, jak istotne jest zapewnienie dobrych warunków pracy może potwierdzić wiele firm, które borykały się z problemem odchodzących pracowników. Ci, zapytani o powód podjęcia decyzji o odejściu z danej pracy, zwykle uzasadniali swój wybór właśnie złymi warunkami, zużytymi czy starymi maszynami, a nawet brudem panującym w zakładzie.

Znamy przypadek, w którym restauracja nie mogła znaleźć na dłużej osoby zmywającej. Powodem były szczury, które szczególnie upodobały sobie “zmywak”. Podczas, gdy magazyny, kuchnia i obierak zostały troskliwie zabezpieczone, o “zmywaku” właściciel lokalu jakby zapomniał. Dopiero kiedy wskazaliśmy miejsce tego problemu, w sumie niewielkim kosztem sytuacja uległa znacznej poprawie, a nowo zatrudniona osoba zmywająca pracuje tam długo i jest zadowolona. Naczynia pozmywane są zawsze na czas, gdyż stały doświadczony pracownik działa sprawnie i nie powoduje opóźnień. Goście otrzymują swoje dania na czystych i zawsze gotowych do wydania talerzach. Opinia o restauracji dzięki temu znacznie się poprawiła, a obrót wzrósł.

sideris_blog-img_porownanie_ Jakość i estetyka w firmie - Nowy wymiar usług DDD

Porównanie nieestetycznych pułapek (po lewej) i dobrze zakamuflowanych pułapek i urządzeń SIDERIS (po prawej).